O
zawarcie umowy najmu lokalu mogą
ubiegać się osoby, które są członkami wspólnoty samorządowej Gminy Brzegu, nie
posiadają tytułu prawnego do innego lokalu oraz spełniają określone w uchwale
kryteria dochodowe.
Wysokość miesięcznego dochodu z okresu 3-ch ostatnich miesięcy
poprzedzających złożenie deklaracji, przypadający na członka gospodarstwa
domowegouzasadniająca oddanie w najem lokalu nie może przekroczyć
na:
Najem lokalu na czas nieoznaczony:
175% najniższej emerytury dla gospodarstw wieloosobowych
225% najniższej emerytury dla gospodarstw jednoosobowych
Najem socjalny lokalu na czas oznaczony
75% najniższej emerytury dla gospodarstw wieloosobowych
100% najniższej emerytury dla gospodarstw jednoosobowych
Ogłoszenia dotyczące wynajęcia nieruchomości zamieszczane są na stronie BIP ZNM.
Ogłoszenia dotyczące wynajęcia nieruchomości zamieszczane są na stronie BIP ZNM.
Wynajęcie gruntu gminnego
wymaga złożenia wniosku zamieszczonego na stronie internetowej ZNM, w którym
należy wskazać przedmiot dzierżawy, najmu, numer działki oraz powierzchnie do
dzierżawy/najmu. Wniosek zostanie rozpatrzony zgodnie z Ustawą o gospodarce
nieruchomościami i przesłany do Burmistrza Brzegu celem weryfikacji. Informacje dotyczące dzierżawy
/najmu udzielane są
pod nr 77 404 41 90 pok.
108.
System zamiany mieszkań oraz utworzona Baza Ofert Lokali Mieszkalnych, ma na celu umożliwić zamianę wzajemną mieszkań, w przypadku, gdy przynajmniej jeden z uczestników zamiany jest najemcą lokalu pozostałego w zasobie gminy Brzeg.
W celu przywrócenia tytułu prawnego należy złożyć odpowiedni wniosek - do pobrania na stronie zakładka do pobrania lub w siedzibie ZNM.
Ze względu na ochronę danych osobowych informacje
dotyczące indywidualnych spraw nie są udostępniane drogą telefoniczną czy
e-mailową.
Proszę złożyć pisemny wniosek ze wskazaniem kogo i
jakiego lokalu dotyczy oraz danych do kontaktu - odpowiedź zostanie udzielona drogą
pisemną. W przypadku informacji
nie wymagających wnikliwej analizy finansowej, można również uzyskać odpowiedź
zgłaszając się osobiście do siedziby ZNM.
Osoby zalegające z opłatami mogą ubiegać się o
odroczenie przedmiotowej zaległości na zasadach i w trybie określonych w
Uchwale Nr XLIX/321/14 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 31 stycznia 2014 r. (druk
obowiązującej Uchwały i druki wniosku o udzielenie przedmiotowej ulgi do pobrania na stronie
zakładka do pobrania
lub w
siedzibie ZNM).
Szczegółowe informacje i pomoc w złożeniu wniosku
można uzyskać w siedzibie ZNM – Dział Windykacji i Należności
pok. 120,122 i
telefonicznie.
Wniosku nie trzeba składać osobiście - można wysłać
tradycyjnym listem na adres siedziby Zarządu Nieruchomości Miejskich w Brzegu.
Osoby zalegające z opłatami mogą ubiegać się o odroczenie przedmiotowej zaległości na zasadach i w trybie określonych w Uchwale Nr XLIX/321/14 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 31 stycznia 2014 r. (druk obowiązującej Uchwały i druki wniosku o udzielenie przedmiotowej ulgi do pobrania na stronie zakładka do pobrania lub w siedzibie ZNM). Szczegółowe informacje i pomoc w złożeniu wniosku można uzyskać w siedzibie ZNM – Dział Windykacji i Należności pok. 120,122 i telefonicznie. Wniosku nie trzeba składać osobiście - można wysłać tradycyjnym listem na adres siedziby Zarządu Nieruchomości Miejskich w Brzegu.
Osoby zalegające z opłatami mogą ubiegać się o odroczenie przedmiotowej zaległości na zasadach i w trybie określonych w Uchwale Nr XLIX/321/14 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 31 stycznia 2014 r. (druk obowiązującej Uchwały i druki wniosku o udzielenie przedmiotowej ulgi do pobrania na stronie zakładka do pobrania lub w siedzibie ZNM). Szczegółowe informacje i pomoc w złożeniu wniosku można uzyskać w siedzibie ZNM – Dział Windykacji i Należności pok. 120, 122 i telefonicznie. Wniosku nie trzeba składać osobiście - można wysłać tradycyjnym listem na adres siedziby Zarządu Nieruchomości Miejskich w Brzegu.
Osoby
zalegające z opłatami mogą ubiegać się o umożliwienie regulacji zadłużenia
poprzez odpracowanie na zasadach i w trybie określonych w Zarządzeniu nr
1763/2021 Burmistrza Brzegu z dnia 29 stycznia 2021 r. (druk obowiązującego zarządzenia
i wniosku do pobrania
na stronie
zakładka do pobrania
lub w
siedzibie ZNM).
Jakie prace się wykonuje? Są to proste prace
wykonywane na rzecz gminy Brzeg , najczęściej proste prace porządkowe lub
roznoszenie korespondencji.
Wniosku nie trzeba składać osobiście - można wysłać
tradycyjnym listem na adres siedziby Zarządu Nieruchomości Miejskich w Brzegu..
Jeżeli z
rozliczenia wynika nadpłata to można
pomniejszyć bieżące opłaty o wskazaną
kwotę nadpłaty
lub złożyć pisemny wniosek o zwrot nadpłaty na wskazany przez siebie
rachunek bankowy
pod warunkiem braku zaległości (druk wniosku o przeksięgowanie lub
zwrot do pobrania
na stronie
zakładka do pobrania
lub w
siedzibie ZNM).
Wniosku nie trzeba składać osobiście - można wysłać
tradycyjnym listem na adres siedziby Zarządu Nieruchomości Miejskich w Brzegu.
Jeżeli dokonano mylnej
wpłaty proszę złożyć pisemny wniosek o zwrot środków
finansowych na wskazany przez siebie rachunek bankowy (druk wniosku do pobrania
na stronie
zakładka do pobrania
lub siedzibie ZNM).
Wniosku nie trzeba składać osobiście - można wysłać
tradycyjnym listem na adres siedziby Zarządu Nieruchomości Miejskich w Brzegu.
W celu dokonania zmiany ilości osób
zamieszkujących w lokalu i zmiany wysokości opłat za gospodarowanie odpadami
komunalnymi należy złożyć stosowne oświadczenie (druk oświadczenia do pobrania
na stronie
zakładka do pobrania
lub w
siedzibie ZNM).
Oświadczenia
nie trzeba składać osobiście - można wysłać tradycyjnym listem na adres
siedziby Zarządu Nieruchomości Miejskich w Brzegu.
W celu dokonania zmiany ilości deklarowanego
miesięcznego zużycia zimnej/ciepłej wody i zmiany wysokości opłat należy złożyć
stosowne oświadczenie (druk oświadczenia do pobrania
na stronie
zakładka do pobrania
lub w
siedzibie ZNM).
Oświadczenia
nie trzeba składać osobiście - można wysłać tradycyjnym listem na adres
siedziby Zarządu Nieruchomości Miejskich w Brzegu.
W celu zgłoszenia odczytu wodomierza na dzień 31
grudnia każdego roku należy złożyć stosowne oświadczenie (druk oświadczenia do pobrania
na stronie
zakładka do pobrania
lub w
siedzibie ZNM), lub podać odczyt wodomierza na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Oświadczenia nie
trzeba składać osobiście - można wysłać tradycyjnym listem na adres siedziby
Zarządu Nieruchomości Miejskich w Brzegu. Jednocześnie przypominamy, że odczyty na 31 grudnia należy podać
najpóźniej do dnia 10 stycznia każdego roku.
W celu złożenia reklamacji do otrzymanego rozliczenia zimnej wody i
ścieków lub c.o. należy się zwrócić do ZNM z pisemnym wnioskiem o dokonanie
korekty rozliczenia. W terminie przewidzianym w KPA, ZNM rozpatrzy reklamację i
udzieli odpowiedzi pisemnej. Wniosku o dokonanie korekty nie trzeba składać
osobiście - można wysłać tradycyjnym listem na adres siedziby Zarządu
Nieruchomości Miejskich w Brzegu.
W celu zdania lokalu do ZNM za protokołem-zdawczo odbiorczym należy
skontaktować się z administratorem odpowiedniego rejonu i umówić termin wydania
lokalu do mieszkaniowego zasobu Gminy Brzeg. Lista administratorów wraz z
wykazem obsługiwanych budynków znajduję się TUTAJ.